Dzieciństwo
jest jak zatarte oblicze na złotej monecie, która dźwięczy czysto.
Tadeusz Różewicz
Na wykonanie zadań macie aż 3 tygodnie. Początkowo będziecie pracować w dwóch dużych zespołach:
Pierwszy
to "Bajkozbieracze", drugi – "Programożercy"
TYDZIEŃ
1.
Najpierw
przeprowadźcie wywiady z rodzicami, „dziadkami” i nauczycielami. Zapytajcie
ich, czy pamiętają dobranocki i programy, które tak wielkim sentymentem darzy
nasz kochany Pan Bonifacy von Bayka. Dowiedzcie się, czy je znają, pamiętają,
co o nich wiedzą, które
z nich lubili najbardziej. Zapytajcie o to co najmniej 30 osób, aby
przeprowadzone przez Was badania można było uznać za wiarygodne.
Pomoże
Wam w tym przygotowana przez specjalistę ds. historii telewizji polskiej Panią
Gryzeldę Filemonową ankieta, którą możecie odebrać
w sekretariacie, na parterze szkoły.
w sekretariacie, na parterze szkoły.
Badanie
ankietowe należy podsumować: policzyć odpowiedzi i zapisać w dokumencie Worda.
Wykonane podsumowanie szefowie grup odsyłają mailem na adres: k.zawojska.dominiak@gmail.com.
Zostaną one przekazane Pani Gryzeldzie drogą elektroniczną przez Waszą Panią
od polskiego.
od polskiego.
TYDZIEŃ
2.
To
czas na zebranie informacji o ważnych dla Pana Bonifacego dobranockach i
programach.
Jak się pewnie domyślacie zadaniem grupy "Bajkozbieraczy" jest praca nad kultowymi w historii polskiego kina animowanego dobranockami. Będą to:
Jak się pewnie domyślacie zadaniem grupy "Bajkozbieraczy" jest praca nad kultowymi w historii polskiego kina animowanego dobranockami. Będą to:
- · Miś z okienka
- · Bolek i Lolek
- · Reksio
- · Gucio i Cezar
- · Pies, kot i…
- · Miś Uszatek
"Programożercy" zajmą się natomiast telewizyjnymi programami dla dzieci z lat 60-tych, 70-tych
i 80-tych. Będą to:
- · Pora na Telesfora
- · Piątek z Pankracym
- · Michałki
- · Teleranek
- · Zwierzyniec
- Zrób to sam
·
Wszystko
przekażcie Specom ds. Informatycznych wyznaczonym w Waszych grupach, aby mogli oni opracować zebrane
przez Was informacje
w formie map myśli przygotowanych w programie iMindMap6.
w formie map myśli przygotowanych w programie iMindMap6.
Tematy
map myśli:
-
dla "Bajkozbieraczy" Niezłe klocki – to są kultowe dobranocki!
- dla "Programożerców": Program TV, co dziś nas dziwi!
TYDZIEŃ
3.
"Programożercy" opracują krzyżówkę on-line o programach
telewizyjnych oraz quiz w
programie TaskMagic3.
"Bajkozbieracze" zaś przygotują komiks on-line z udziałem bohaterów popularnych, dziś już
kultowych dobranocek . Link poniżej:
Aby
sprawnie i szybko wykonać zadanie, podzielcie się na mniejsze grupki i
rozdzielcie pracę:
- w małych grupkach wybierzcie spośród siebie Szefa Grupy, Speców ds. Informatycznych (2 osoby), Poszukiwaczy w Sieci (pozostali członkowie grupy);
- niech każda podgrupa zbierze informacje o jednym wskazanym filmie lub programie w formie dokumentu Worda;
- pilnujcie wyznaczonych terminów;
- starannie wykonujcie wyznaczone Wam zadania;
Rola
Szefa Grupy:
- Rozdziel zadania pomiędzy wszystkich członków grupy.
- Na bieżąco (co najmniej raz w tygodniu) informuj swego nauczyciela mailem (k.zawojska.dominiak@gmail.com) o przebiegu prac swojej grupy.
- Czuwaj nad wykonaniem zadań w terminie.
- Przemyśl (sam lub z zespołem) formę prezentacji pracy Twojej podgrupy.
- Przygotuj spis źródeł, z których korzystaliście. Zadbaj, aby nic Ci „nie uciekło”.
- To Ty podejmujesz ostateczne decyzje!
Rola
Poszukiwacza w Sieci:
1. Zapoznaj
się ze źródłami:
2. „Nurkuj”
w sieci. Wybieraj tylko informacje, które uważasz za najważniejsze.
3. Tworząc
dokument Worda, zadbaj o jego formę graficzną (czytelna czcionka, wyjustowany
tekst, spacje po znakach interpunkcyjnych)
oraz językową (ortografię i interpunkcję).
oraz językową (ortografię i interpunkcję).
4. Trzymaj
się terminów.
5. Wypracowane
materiały przekazuj Szefowi Grupy.
6. Pamiętaj
- od Twojej pracy zależy sukces całej grupy!
Rola
Speca ds. Informatycznych:
1. Z
materiałów zebranych przez Poszukiwaczy w Sieci opracuj mapę myśli w darmowej
wersji programu iMindMap6: http://c719360.r60.cf3.rackcdn.com/imindmap6_windows_6.0.exe
2. Postaraj
się, aby Twoja mapa była wyjątkowa: pomysłowa, kolorowa, mało tekstu, dużo
ilustracji i symboli.
3. Twoja
praca jest podsumowanie pracy wszystkich członków grupy! Ciąży na Tobie ogromna
odpowiedzialność za końcowy efekt Waszej pracy!
Kto
lub co może Wam pomóc:
- Wasz nauczyciel, czyli ja J. W razie pytań i problemów możecie kontaktować się mailem (k.zawojska.dominiak@gmail.com);
- podane źródła;
- nauczyciele informatyki – Pan Janusz i Pani Ania;
- Wasi rodzice J