JAK PRACOWAĆ?


Dzieciństwo jest jak zatarte oblicze na złotej monecie, która dźwięczy czysto.
Tadeusz Różewicz

Na wykonanie zadań macie aż 3 tygodnie. Początkowo będziecie pracować w dwóch dużych zespołach:
Pierwszy to "Bajkozbieracze", drugi – "Programożercy"

TYDZIEŃ 1.
Najpierw przeprowadźcie wywiady z rodzicami, „dziadkami” i nauczycielami. Zapytajcie ich, czy pamiętają dobranocki i programy, które tak wielkim sentymentem darzy nasz kochany Pan Bonifacy von Bayka. Dowiedzcie się, czy je znają, pamiętają, co o nich wiedzą, które z nich lubili najbardziej. Zapytajcie o to co najmniej 30 osób, aby przeprowadzone przez Was badania można było uznać za wiarygodne.
Pomoże Wam w tym przygotowana przez specjalistę ds. historii telewizji polskiej Panią Gryzeldę Filemonową ankieta, którą możecie odebrać 
w sekretariacie, na parterze szkoły.
Badanie ankietowe należy podsumować: policzyć odpowiedzi i zapisać w dokumencie Worda. Wykonane podsumowanie szefowie grup odsyłają mailem na adres: k.zawojska.dominiak@gmail.com. Zostaną one przekazane Pani Gryzeldzie drogą elektroniczną przez Waszą Panią 
od polskiego.

TYDZIEŃ 2.
To czas na zebranie informacji o ważnych dla Pana Bonifacego dobranockach i programach. 

Jak się pewnie domyślacie zadaniem grupy "Bajkozbieraczy" jest praca nad kultowymi w historii polskiego kina animowanego dobranockami. Będą to:
  • ·         Miś z okienka
  • ·         Bolek i Lolek
  • ·         Reksio
  • ·         Gucio i Cezar
  • ·         Pies, kot i…
  • ·         Miś Uszatek
"Programożercy" zajmą się natomiast telewizyjnymi programami dla dzieci z lat 60-tych, 70-tych i 80-tych. Będą to:
  • ·         Pora na Telesfora
  • ·         Piątek z Pankracym
  • ·         Michałki
  • ·         Teleranek
  • ·         Zwierzyniec 
  •        Zrób to sam
·
Pomogą Wam w tym zamieszczone poniżej linki: 

Wszystko przekażcie Specom ds. Informatycznych wyznaczonym w Waszych grupach, aby mogli oni opracować zebrane przez Was informacje 
w formie map myśli przygotowanych w programie iMindMap6.
Tematy map myśli:
- dla "Bajkozbieraczy"  Niezłe klocki – to są kultowe dobranocki!
- dla "Programożerców":  Program TV, co dziś nas dziwi!

TYDZIEŃ 3.
"Programożercy" opracują krzyżówkę on-line  o programach telewizyjnych oraz quiz w programie TaskMagic3.
"Bajkozbieracze" zaś przygotują komiks on-line z udziałem bohaterów popularnych, dziś już kultowych dobranocek . Link poniżej:




Aby sprawnie i szybko wykonać zadanie, podzielcie się na mniejsze grupki i rozdzielcie pracę:


  • w małych grupkach wybierzcie spośród siebie Szefa Grupy, Speców ds. Informatycznych (2 osoby), Poszukiwaczy w Sieci (pozostali członkowie grupy);


  • niech każda podgrupa zbierze informacje o jednym wskazanym filmie lub programie w formie dokumentu Worda;


  •  pilnujcie wyznaczonych terminów;


  • starannie wykonujcie wyznaczone Wam zadania;



Rola Szefa Grupy:
  1. Rozdziel zadania pomiędzy wszystkich członków grupy.
  2. Na bieżąco (co najmniej raz w tygodniu) informuj swego nauczyciela mailem (k.zawojska.dominiak@gmail.com) o przebiegu prac swojej grupy.
  3. Czuwaj nad wykonaniem zadań w terminie.
  4. Przemyśl (sam lub z zespołem) formę prezentacji pracy Twojej podgrupy.
  5. Przygotuj spis źródeł, z których korzystaliście. Zadbaj, aby nic Ci „nie uciekło”.
  6. To Ty podejmujesz ostateczne decyzje!

Rola Poszukiwacza w Sieci:
1.      Zapoznaj się ze źródłami:
2.      „Nurkuj” w sieci. Wybieraj tylko informacje, które uważasz za najważniejsze.
3.    Tworząc dokument Worda, zadbaj o jego formę graficzną (czytelna czcionka, wyjustowany tekst, spacje po znakach interpunkcyjnych) 
oraz językową (ortografię i interpunkcję).
4.      Trzymaj się terminów.
5.      Wypracowane materiały przekazuj Szefowi Grupy.
6.      Pamiętaj - od Twojej pracy zależy sukces całej grupy!

Rola Speca ds. Informatycznych:
1.      Z materiałów zebranych przez Poszukiwaczy w Sieci opracuj mapę myśli w darmowej wersji programu iMindMap6: http://c719360.r60.cf3.rackcdn.com/imindmap6_windows_6.0.exe 
2.      Postaraj się, aby Twoja mapa była wyjątkowa: pomysłowa, kolorowa, mało tekstu, dużo ilustracji i symboli.
3.      Twoja praca jest podsumowanie pracy wszystkich członków grupy! Ciąży na Tobie ogromna odpowiedzialność za końcowy efekt Waszej pracy!

Kto lub co może Wam pomóc:




  • podane źródła;


  • nauczyciele informatyki – Pan Janusz i Pani Ania;


  • Wasi rodzice J